Sociální sítě

Věděli, že na Facebooku je už více než polovina České Republiky?

A že polovina s nich kontroluje Facebook každý den? Co to vlastně znamená? Na všechno postupně odpovíme.

socials.png


Platit či neplatit

Na Facebooku se dá fungovat jak zadarmo, tak placeně. Ideální cesta je samozřejmě kombinace obojího. Nicméně pojďme se podívat na každou z těchto variant zvlášť.


Neplacená forma sociální aktivity
Jedná se většinou o přidávání příspěvku na zeď Vaší firemní stránky, nebo zakládání údálostí. Příspěvěk toho může obsahovat mnoho, od textu přes obrázek po video a nově i GIF animace. Podle toho jak kvalitní příspěvek (a také příspěvky v minulosti) je zobrazí se jen určitému procentu vašich fanoušků. Zpravidla to nebývá víc než 20%, ale výjmky se najdou. Tvoříte-li zajímavé příspěvky, které sdílí, lajkuje či komentuje hodně lidí, vidí Vaše příspěvky víc a víc fanoušků. Stejně je tomu ale i naopak, když Vaše příspěvky nejsou kvalitní, ztrácíte se v zapomění. Nejlepší statusy našich social konzultantů mají organický (neplacený) dosah až ve statisících.

Placená forma
Zde se jedná o „klasické" PPC kampaně, ale přece jsou v něčem jiné. Jde o možnosti zacílení. Tím jakou má Facebook obrovskou databázi uživatelů, jejich zájmů, aktivit, společenského postavení a informací o rodině a stavu, můžete až neuvěřitelně úzce specifikovat cílovou skupinu, které se Vaše reklama zobrazí – tím samozřejmě prudce zvyšujete efektivitu reklamy.

Dále Facebook nabízí i jiné druhy reklam, jako propagace příspěvku, remarketing, dynamický (produktový) remarketing, kampaně na získávání fanoušků atd atd... Facebook nabízí opravdu velké množství placené reklamy a ve srovnání s reklamou na Google nebo Seznam jsou náklady minimální.

 

alistra-pavouk-soc-graf.png

 

Proč vůbec Facebook mít?

Doporučujeme každé firmě, bez ohledu na obor podnikání, alespoň neplacenou aktivitu na facebooku. Mimo jiné pomáhate zvýšit autoritu domény (z pohledu SEO), protože Google i Seznam si uvědomují, že pokud má Vaše stránka tisíce fanoušků, pravidelně přidáváte příspěvky a ty jsou lajkované, sdílené a komentované, budete mít asi kvalitní web/službu/produkt a oba vyhledávače to zohlední.

Dělám to dobře?
Uděláme analýzu Vaší dosavadní aktivity na Facebooku, odstraníme chyby a navrhneme strategii jak pokračovat dál a úspěšněji. Příspěvky by neměli být všechny ani zábavné ani komerční, měla by mezi nimi být rovnováha s ohledem na Vaši fanouškovskou základnu a nabízenou službu či produkt. Jinou strategii bude mít malé kadeřnictví a jinou velký eshop.

 

Ostatní sociální sitě

Samozřejmě, že Facebook není jediná sociální síť, ale je nejrozšířenější. Našim klientům, individuálně, dle oboru podnikání doporučujeme i aktivitu (nebo spravujeme) na ostatní sítích jako jsou Twitter, Google+, LinkedIn, Instagram aj.

námi vybrané reference